Certificaat Uniek Sporten voor De Baan

Stichting de Baan heeft 15 december 2022 het Uniek Sporten Certificaat ontvangen. Een bijzonder moment waarmee we laten zien dat we ons sportaanbod voor sporters met een beperking goed op orde hebben.

Het doel van het Uniek Sporten Certificaat is om sportaanbieders te stimuleren hun sport toegankelijk te maken voor mensen met een beperking. Het certificaat maakt deze inspanningen zichtbaar voor de buitenwereld, zodat sporters met een beperking makkelijk zien waar ze terecht kunnen voor het beoefenen van hun favoriete sport.

Om in aanmerking te komen voor het certificaat wordt er onder andere gekeken naar het aangepaste sportaanbod en de communicatie hierover. Stichting de Baan voldoet aan deze voorwaarden en vindt het belangrijk dat mensen met een beperking zonder belemmeringen kunnen sporten.

Meer weten over dit initiatief? Ga naar unieksporten.nl/certificaat.