Buurtactiviteiten

De Baan organiseert een breed aanbod aan vrijetijdsactiviteiten voor mensen met een verstandelijke beperking.

Maar wist u ook dat wij graag meer betekenen voor de Koninginnebuurt in Haarlem, waar we al jarenlang gevestigd zijn.

In samenwerking met de Wijkraad, Haarlem Effect, Philadelphia en BUUV organiseren we allerlei activiteiten met en voor de buurt in het kader van community building.

Burendag:
Zaterdag 25 september is het burendag: tijd voor gezelligheid.
Kom ook langs om wat leuks met je buurtgenoten te doen.
We hebben soep en broodjes en verder gaan we vogelhuisjes schilderen, die binnenkort de buurt kunnen opfleuren.
Het is van 13.00-15.00 uur, Nauwe Geldelozepad 17.
Als je zeker wilt zijn van een plekje om vogelhuisje te schilderen, stuur dan even een berichtje naar team@stichtingdebaan.nl

Buurtsoep:
Er zijn een paar buurtbewoners die vrijwilligerswerk doen bij dagbesteding ’t Paleis. Het leek de buurtbewoners een leuk idee om maaltijden te maken voor mensen uit de wijk. Hier zijn we eind 2020 mee gestart. Op de dagbesteding werken mensen met een verstandelijke beperking. Zij vonden het snijden, koken en pureren zo’n leuke activiteit dat we doorgaan met De BuurtSoep.
Bestel nu de BuurtSoep, dan staat ie woensdag tussen 12.30 en 13.00 uur klaar.
Het is deze keer een lunch zodat we het voor €3,- kunnen aanbieden.
Pinnen kan bij het ophalen. Kom je woensdag langs? Dan horen we het graag!
Het idee is dat we elke week een andere soep gaan aanbieden.
Je hoeft hem thuis alleen maar even op te warmen.
En als je hem lekker vindt, vertel je het dan door aan je buren?

Buurt Band
Bij De Baan start een project om een echte Buurt Band in de Koninginnebuurt te starten. Nieuwsgierig? Lees hier meer.