donatie knop

Proefles
• Als een club of activiteit je leuk lijkt, laat het ons dan weten. Dan regelen wij een afspraak voor een gratis proefles.

Aanmelden
• Instromen kan het hele jaar m.u.v. enkele clubs en cursussen, die een (korte) wachtlijst hebben.
• Als je een activiteit/club leuk vindt en je wilt lid worden, sturen wij je een aanmeldformulier toe om in te vullen.

• Na ontvangst van je aanmeldformulier ontvang je een factuur van ons.
• Als je later instroomt, betaal je alleen dat deel van het seizoen waarin je daadwerkelijk lid bent.

PGB
Alleen onze begeleide vakanties en weekenden kun je vanuit je PGB betalen. Neem eerst contact op met de administratie, want er gelden andere tarieven.

Baanfonds
Wil je aan één van onze activiteiten deelnemen, maar heb je hiervoor niet genoeg financiële middelen? Dan kun je het ‘Baanfonds’ om een bijdrage vragen. Als het je niet lukt het aanvraagformulier in te vullen, dan kun je MEE om hulp vragen.

Jeugdsport- en jeugdcultuurfonds
Ben je jonger dan 18 jaar? Wil je graag sporten, muziek of theater maken, maar kan dit om financiële redenen niet? Deze fondsen kunnen je misschien helpen. Kijk op www.jeugdsportfonds.nl of op www.jeugdcultuurfonds.nl.

Haarlem Pas
Ben je inwoner van Haarlem en heb je een laag inkomen? Met de HaarlemPas krijg je korting bij o.a. bibliotheken, winkels, op cursussen en culturele en sportactiviteiten

Opzeggen
Je lidmaatschap wordt ieder jaar automatisch verlengd. Opzeggen kan alleen schriftelijk of per e-mail. Je wordt lid voor een heel seizoen of voor de duur van de cursus. Alleen als je langdurig ziek bent of verhuist buiten de regio kom je in aanmerking voor teruggave van geld voor de tijd dat je niet meer op de club komt. Als je geen lid meer wilt zijn, geef dit dan door vóór 1 juli of 1 maand vóór aanvang van de cursus.

Afwezigheid
Kun je een keer niet naar de club komen? Meld je dan af bij de contactpersoon van je club. Eventueel kun je ook contact opnemen met De Baan. Als je club plaatsvindt in het clubgebouw van De Baan, dan kun je daar ook nog tijdens de activiteit naar toe bellen. Vergeet niet je OV-taxi af te zeggen.

Consumpties
Bij de meeste activiteiten is een kopje koffie/thee of limonade bij de prijs inbegrepen. Alle andere consumpties zijn tegen een redelijke prijs verkrijgbaar aan de bar.

Foto’s
Tijdens onze activiteiten worden er wel eens foto’s gemaakt. Soms gebruiken we deze voor publicaties of op onze website. Wij gaan er vanuit dat je hier geen bezwaar tegen hebt. Mocht dit wel zo zijn, meld dit dan bij cultureel werk.

Vervoer
Deelnemers (of hun begeleiders) zijn zelf verantwoordelijk voor het vervoer van en naar de activiteiten toe. Dit kan met OV-taxi of eigen vervoer. Het is belangrijk dat je je adresgegevens, telefoonnummer en taxipasje bij je hebt. Uiteraard wachten de vrijwilligers na afloop van de activiteit tot iedereen naar huis vertrokken is.

Ondersteuning
De activiteiten worden begeleid door ervaren en enthousiaste vrijwilligers, ondersteund door cultureel werkers. Als je intensieve begeleiding nodig hebt, overleg dan met ons over de mogelijkheden. Bij sommige clubs, zoals de kook- of muziekles, krijg je les van een bevoegde vakkracht.

Integratie en participatie
De Baan organiseert een aantal activiteiten in samenwerking met andere organisatie. Hierdoor komen onze deelnemers ook op locaties, waar reguliere vrijetijdsactiviteiten plaatsvinden. Op deze manier komen mensen met en zonder beperking met elkaar in contact. Het clubgebouw van De Baan wordt ook verhuurd aan andere organisaties; hier geldt ook dat deze mensen in contact kunnen komen met onze deelnemers.