NL Doet buurttuin actie

In de koninginnebuurt, rondom het vrijetijdscentrum van Stichting De Baan, is afgelopen zaterdag in het kader van NL Doet veel werk verzet. Er is een begin gemaakt met het creëren van een buurttuin voor iedereen. Doel is dat straks in deze tuin ouderen kunnen langs komen voor een praatje, kinderen kunnen spelen, scholieren en mensen met een verstandelijke beperking groenten gaan verbouwen en met de opbrengst gaan koken voor de buurt.

Naast de vrijwilligers en deelnemers vanuit De Baan was er ook goede toeloop vanuit de buurt, waardoor de tuin echt heel mooi is geworden: Vele handen maken licht werk! Deelnemers van dagbesteding ’t Paleis hadden heerlijke muffins gebakken, DekaTuin zorgde voor handschoenen en mooie planten en fruitbomen. Met giften van onder anderen het schoonmaakbedrijf de Neve, St Jacobs Godshuis, het Oranjefonds en de Postcodeloterij buurtfonds zijn er verschillende bakken op hoogte gevuld met aarde, bloemen en planten.

Daarnaast zijn er verschillende plantenbakken en verrijdbare moestuinbakken in elkaar getimmerd door hovenier Stolvoort, die tevens op NL doet aanwezig was om de helpende hand te bieden. Dit is fase 1 vertelt Jony Meekel, directeur van Stichting De Baan. We willen graag nog meer een multifunctioneel centrum voor de buurt worden. Vanuit buurtbewoners en deelnemers van De Baan is er nu de vraag of we ook een beweegtuin kunnen creëren en daar gaan we in de volgende fase mee aan de slag. Het idee is dat we een beweeg pad/tuin rondom het pand maken, zodat iedereen plezier kan maken in de buurttuin op zijn eigen manier.

Bekijk hier het filmpje waarin wethouder Jur Botter aan het woord komt, die als vrijwilliger heeft geholpen in de buurttuin. Ook zie je wat er allemaal gedaan is de 29e.

Mochten er mensen zijn die het leuk vinden om mee te denken, dan kunnen zij altijd contact opnemen met team@stichtingdebaan.nl

Voor nu veel dank aan iedereen die heeft geholpen deze buurttuin zo mooi te maken!  Wordt vervolgd…