donatie knop

De Baan op Valentijns-Tour

De Baan op Valentijns-Tour:

De gebruikelijke vrijetijdsactiviteiten van Stichting De Baan, voor mensen met een verstandelijke beperking, liggen momenteel stil vanwege de lockdown. In deze periode probeert De Baan toch zoveel mogelijk te betekenen voor haar deelnemers, onder andere door activiteiten aan huis: maaltijden, creatieve pakketten, online bingo, enz.

Veel van de Baan-deelnemers zien hun partner of naaste familie nu weinig vanwege Corona. ”Daarom hebben we deze Valentijns-Tour bedacht. Net als bij een TV programma als All You Need is Love kregen onze deelnemers nu de kans om een lieve videoboodschap op te nemen voor die persoon die ze missen.”

Vooraf ging De Baan bij deelnemers aan de deur langs om de videoboodschap op te nemen en maakte hier leuke filmpjes van. Deelnemers vonden het erg fijn om iets liefs te kunnen doen voor een ander.

De Baan ging op Valentijnsdag op pad met een versierd liefdes-busje om de videoboodschappen bij de geliefden aan huis te bezorgen. De mensen die de boodschappen ontvingen waren heel divers; dit liep uiteen van partners en ouders tot zussen en een lievelingsvrijwilliger. Het love-team deed 15 adressen aan in Haarlem, Heemstede, Bloemendaal  en Velserbroek. De tour werd mede mogelijk gemaakt door Welzijn Bloemendaal, die een busje en chauffeur beschikbaar stelde. In deze Corona periode is het fijn dat organisaties elkaar zo kunnen helpen om mooie initiatieven uit te voeren.