Nieuwe tillift paardrijden!

“Rijden, rijden!”
Dat riep één van onze deelnemers luidkeels toen ze met de nieuwe tillift in het zadel werd getild.

Veel mensen met een beperking kunnen aan paardensport doen. Of je nu een lichamelijke, visuele, verstandelijke, een lichte of zware beperking hebt: afhankelijk van de aard van de beperking zijn er verschillende aanpassingen en hulpmiddelen mogelijk. Een tillift is er daar één van. Heel positief is dat je bij paardrijden bijna alle spiergroepen gebruikt én het is een sociale sport, waarbij de omgang met paarden en pony’s centraal staat.

Stichting De Baan had de wens om de behoorlijk verouderde tillift, het juk en de benodigde draagband te vervangen en zo het paardrijden te kunnen blijven aanbieden aan deelnemers die zonder deze voorzieningen niet kunnen rijden.

We zijn ontzettend blij dat de tillift met de financiële ondersteuning van ParaPaard en Flynth aangeschaft kon worden!

ParaPaard biedt steun aan organisaties en verenigingen die zich (willen) bezighouden met aangepaste paardensportactiviteiten. Op deze manier wil ParaPaard invulling geven aan de ambitie om voor iedereen aangepast en therapeutisch paardrijden toegankelijker te maken én te houden.

Flynth had in februari van dit jaar al een cheque uitgereikt aan Stichting De Baan om hun bijdrage aan de tillift te doneren. Medewerkers van het bedrijf konden vorige kerst aangeven in plaats van een kerstpakket te kiezen voor een gift aan een goed doel; in dit geval de tillift.

Inmiddels staan de volgende kerstdagen voor de deur; de Corona crisis heeft het proces van fondsaanvragen vertraagd. Maar het is dus des te leuker dat we deze kerst ingaan mét de beoogde tillift. Deze is in november geïnstalleerd en we kunnen nu weer op een veilige manier lange tijd vooruit. Ook de vrijwilligers geven aan dat de nieuwe lift een enorme verbetering is; zij worden weer blij van de ruiters die het zo naar hun zin hebben.

Wij danken ParaPaard en Flynth heel hartelijk voor deze fantastische ondersteuning!