Start beweeg- en beleeftuin!

Zaterdag 12 maart is in het kader van NL Doet een start gemaakt met het creëren van een Beweeg- en Beleeftuin bij Stichting De Baan. De huidige tuin is wat verouderd en verwilderd en wordt met name gebruikt om buiten te zitten of voor de jaarlijkse bbq’s. De komende periode wordt de tuin breder inzetbaar gemaakt en zo ingericht dat gebruikers van het gebouw van De Baan en de buurtbewoners in de Koninginnebuurt er kunnen werken, hobbyen, recreëren en ontmoeten. De tuin nodigt straks uit om te bewegen op een speelse manier. Dit kan door het gebruik van beweegtoestellen, maar ook het tuinieren zelf wordt toegankelijk en uitnodigend vormgegeven.

Voordat de Beweeg- en Beleeftuin kan worden aangelegd, moest er eerst wat grover werk verzet worden: het verwijderen en afvoeren van een grote heg, het snoeien van struiken, het leeghalen van borders en het schoonmaken van speeltoestellen. Een groep vrijwilligers (vanuit de buurt, De Baan, De Ronde Tafel, hovenier 023Tuinen en via NL Doet) heeft de handen uit de mouwen gestoken en de tuin klaargemaakt voor de metamorfose. Bedankt allemaal!
SONY DSC