donatie knop

Benefietdiner Ronde Tafel voor De Baan!

Zaterdagavond 16 januari werd een prachtig benefietdiner georganiseerd door de Ronde Tafel 135 (Zuid Kennemerland) met als goed doel Stichting De Baan. De Baan organiseert met de inzet van 230 vrijwilligers een veelzijdig aanbod aan activiteiten en ondersteuning voor mensen met een verstandelijke beperking.

Het diner vond plaats in samenwerking met restaurant Ratatouille, Stichting NSGK en Mollee communicatie. Jozua Jaring is de chefkok en samen met zijn team diende hij een prachtig vijfgangendiner op aan ongeveer 90 gasten. De gasten konden naast lekker eten ook lootjes kopen voor fantastische prijzen die door de mannen van de Ronde Tafel ter beschikking waren gesteld. De opbrengst hiervan ging voor 100% naar De Baan, net als het overgrote deel van de bijdrage aan het diner.

Tot ieders grote verrassing leverde dat (met behulp van de ’verdubbelaar’ van de NSGK) € 12.500,- op, een waanzinnig bedrag! Een deel van het geld wordt gebruikt voor project ‘ De Droomwolk’. De Baan heeft een dreamteam van vrijwilligers die dromen van deelnemers van De Baan waarmaken. Iedere maand wordt een droom gerealiseerd en met de inzet van particulieren, bedrijven, en gulle gevers, zorgen we voor een onvergetelijke dag. Meer over de waargemaakte dromen is te lezen in het boekje ’Droom’, te koop bij De Baan en te bestellen via de website www.stichtingdebaan.nl.

Een ander deel van de middelen wordt gebruikt om sporten en bewegen op de agenda te zetten. Met deze middelen gaan we een hardloopcursus starten, een grote sportdag organiseren en de sportclubs van De Baan een nieuwe impuls geven. De heren van de Ronde Tafel willen hier graag bij betrokken zijn, dus naast de middelen levert het benefietdiner ook een paar enthousiaste vrijwilligers op. Deze avond kon niet meer stuk!

benefietdiner