Veelgestelde vragen Corona & werkwijze

We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over het Corona Virus en de situatie bij De Baan.

Daarom hebben we hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden voor je op een rij gezet. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

• Hoe is in de werkwijze van De Baan om verspreiding van Corona te voorkomen?
    Je kunt de werkwijze hier bekijken.
  • Hebben jullie ook een uitgebreider, officieel protocol?
    Ja, dan kun je hier inzien.
  • Wat is Corona precies?
    Op de website van Steffie wordt alles uitgelegd.
  • Waarom werden de clubs van De Baan gesloten?
    Omdat mensen elkaar met Corona kunnen besmetten, mochten er van de overheid geen bijeenkomsten plaatsvinden en moest iedereen zoveel mogelijk thuis blijven.
  • Welke clubs zijn momenteel gesloten en welke niet?
    Het Baan seizoen startte in september weer. Lees hier meer over welke clubs er nu wel en niet doorgaan.
  • Waren er vervangende activiteiten toen de clubs niet doorgingen?
    Jazeker: Je kunt kijken naar Baan TV, er was Soep op je Stoep, een Baan karaoke tour, een KoningsdagBingo, de paashaas is op bezoek geweest. Ook was  er disco op afstand. En De Baan stuurde af en toe een creatief pakketje in de post met bijvoorbeeld kleurplaten en puzzels.
  • Waar kan ik Baan TV vinden?
    Hier op YouTube
  • Gaan bijeenkomsten van huurders in het pand van De Baan door?
    Er zijn weer mogelijkheden voor verhuur, wanneer dit niet zorgt voor teveel aanwezigen in ons pand. Neem contact op met onze beheerder om te bekijken of er op het gewenste moment ruimte is.
  • Kan ik een deel van mijn contributie van afgelopen seizoen terugkrijgen?
    We gaven alle deelnemers, die na de zomer lid blijven bij De Baan en dus deelnemen aan een (of meer) club(s), 10% korting op de contributie van het seizoen 2020-2021. Dit komt neer op 1 maand contributie.

ACTIVITEITEN IN CORONA TIJD

In deze periode van Corona konden veel Baan activiteiten tijdelijk niet doorgaan.
Daarom boden we ook andere activiteiten aan, waaraan mensen vanuit huis kunnen meedoen of waarbij wij naar de mensen toe gingen:

• Baan TV: ons eigen YouTube kanaal. Hierop vind je bijvoorbeeld grappige filmpjes en beweegactiviteiten.
  • Soep op je stoep. Wij gingen bij woningen langs met (gratis) verse soep, een praatje en gezellig babbeltje en achtergrondmuziekje.
  • Af en toe stuurden we een creatief pakketje naar woonvoorzieningen en mensen die (begeleid) zelfstandig wonen, bijvoorbeeld met kleurplaten, puzzels of zoekplaten.
  • We hadden een Kunstwedstrijd. Lees hier wie de winnaars zijn.
  • Naar een aantal zelfstandig wonende deelnemers zijn zomerpakketjes gestuurd, met wat leuke aardigheidjes erin om de zomer wat gezelliger te maken.
  • Baan Karaoke Tour langs woonvoorzieningen; wij kwamen bij je langs om samen te zingen.
  • We verstopten paaseitjes in de tuinen van woonvoorzieningen.

De Baan wordt bij het organiseren van deze vervangende activiteiten ondersteund door Het Oranje Fonds met een bedrag van € 3000,-. Het Oranje Fonds bouwt aan een sociale samenleving, waar mensen er voor elkaar zijn en iedereen mee kan doen. Ook in deze tijd is dat heel belangrijk.