Super Groovy Surffeest

Het Surf Project, Stichting De Baan, Hart en SportSupport Kennemerland hebben de handen ineen geslagen. Om dat te vieren organiseerden ze onlangs het Super Groovy Surffeest. Een vrolijke middag vol activiteiten voor kinderen met een beperking die van zon, zee en surfen houden. Het feestje vond 21 februari plaats bij De Baan in Haarlem.

Stichting De Baan, Hart en SportSupport werken al langer met elkaar samen, de aansluiting van het Surf Project is nieuw. “Wij geven surflessen aan kids en jongeren met het syndroom van Down, autisme of ADHD”, zegt Suzanne van den Broek, oprichter van het Surf Project. “Surfen is ontzettend goed voor het zelfvertrouwen. Daarom vinden we het zo belangrijk om kinderen ook buiten het seizoen te laten profiteren van het effect dat surfen op hen heeft. We zochten dus naar manieren om dat gevoel van water en strand vast te houden. In deze nieuwe samenwerking kunnen we onze krachten bundelen en samen mooie activiteiten buiten het surfseizoen organiseren.”