Maandag

Dansen

Wanneermaandag van 19.30-21.00 uur
Prijs€ 179,-

Bij de dansclub leer je van de vrijwilligers de basispassen van bijvoorbeeld de Quickstep en de Chachacha. Na de pauze doe je eenvoudige groepsdansen op bekende danshits als de Macarena en Grease. De dansclub is een prettige plek om nieuwe mensen te ontmoeten en lekker te bewegen.

Kookcursus

Wanneermaandag van 17.30-20.00 uur
WaarDe Luifel
Prijs€ 159,- (voor 12 lessen)

In een kleine groep leer je stap voor stap allerlei verschillende gerechten klaarmaken. De kooklessen worden gegeven door een kok, met de ondersteuning van vrijwilligers. Na het koken eet je met zijn allen het lekkers op in het gezellige Eethuis de Luifel. Samen doe je nog de afwas en dan gaat iedereen weer op huis aan. Deze cursus biedt De Baan aan in samenwerking met WIJ Heemstede. Hier is plek vrij voor nieuwe deelnemers.

Dinsdag

Mediaclub

Wanneerdinsdag van 19.00-21.00 uur
Prijs€ 179,-

Ben je graag bezig op de computer en wil je nieuwe dingen leren? Bij deze club kun je terecht voor bijvoorbeeld foto’s bewerken, muziek downloaden, teksten typen, e-mailen of leren werken met computerprogramma’s. Onze vrijwilligers weten veel over computers en helpen je met enthousiasme op weg. Misschien heb je thuis al een computer, maar weet je nog niet goed hoe deze werkt? In overleg kun je op deze avond ook terecht voor een korte cursus op maat. Bel gerust voor meer informatie.

DJ Cursus

Wanneergaat helaas niet door in het najaar van 2017
WaarWIJ Heemstede, De Luifel
Prijs€ 65,- voor 5 lessen + 1 optreden

Lijkt het jou fantastisch om zelf te leren draaien als een DJ? Onder leiding van een ervaren DJ leer je de basis van mixen en draaien. Na afloop de lessen krijg je de kans om als DJ te draaien op een discoavond. Deze cursus biedt De Baan aan in samenwerking met WIJ Heemstede.

’t Kookpunt

Wanneerdinsdag van 19.00-21.30 uur
WaarVan Voorthuijsenschool
Prijs€ 95,- voor 10 lessen (er zijn 2 x 10 lessen per jaar)

Bij deze kookclub staan samen koken en gezelligheid centraal. Met zijn allen maak je de lekkerste maaltijden klaar. De vrijwilligers bedenken elke keer nieuwe recepten en leggen je uit hoe je alles kunt klaarmaken. Aan een mooi gedekte tafel wordt er samen gegeten en bijgepraat, onder het genot van een drankje. Na de afwas gaat iedereen weer voldaan naar huis. Er is plek voor 1 nieuwe deelnemer.

Donderdag

Handenarbeid

Wanneerdonderdag van 19.00-21.00 uur
WaarDagcentrum Jan Gijzenkade
Prijs€ 179,-

Ben jij graag met je handen bezig? Bij deze creatieve club kun je kiezen uit bijvoorbeeld houtbewerken, kaarten maken, handwerken, schilderen of sieraden maken. Elk seizoen is er aandacht voor thema’s als Sinterklaas, Kerst of Valentijn en er wordt regelmatig een feestavond georganiseerd.

Werelddansen

Wanneerdonderdag van 19.00-20.30 uur
Prijs€ 179,-

Bij het werelddansen leer je een aantal verschillende, eenvoudige groepsdansen. Je beweegt op een rustige, prettige manier en er is veel herhaling. De vrijwilligers maken er samen met jou een leuke avond van. Je danst op Nederlandstalige liedjes, maar er is ook muziek in andere talen.