Uitreiking Droomboekje

De Baan wil dat mensen met een verstandelijke beperking de gelegenheid krijgen om mooie ervaringen op te doen: bij activiteiten, bij dagbesteding, op vakantie of tijdens uitstapjes. Je lang gekoesterde droom waarmaken is ook zo’n mooie ervaring. Daarom heeft De Baan De Droomwolk in het leven geroepen, waarbij vrijwilliger Cor Speelman samen met zijn droomteam al enkele jaren dromen van deelnemers waarmaakt.

We willen niets liever dan dat bezoekers die bij De Baan komen een eigen verhaal krijgen door bijzondere ontmoetingen, ervaringen, dingen die ze leren en nieuwe plekken waar ze komen. Hoe meer mensen met een beperking hun eigen verhaal hebben, hoe meer contact er mogelijk is met anderen en hoe leuker dat contact ook wordt. Zo’n ervaring draagt echt bij aan de participatie van mensen met een verstandelijke beperking. Wat is er dus een betere plek om het boekje Droom symbolisch uit te reiken dan bij de participatieraad? Dit gebeurde dan ook op 8 maart.

We hopen mensen te inspireren met de 17 mooie verhalen van de deelnemers en de mensen die hebben geholpen om dit alles te realiseren. Wellicht stimuleert het ook om eigen dromen waar te maken of iemand in de omgeving aan te sporen zijn droom aan te melden. Het droomboekje is te koop voor 3 euro op een aantal verkooppunten (Stichting De Baan, centrale post van OIG-IHD in IJmuiden, Hart Werk & Kunst aan Bakenessergracht, SIG winkeltjes in diverse zorgcentra en winkeliers van winkeliersvereniging Puur Santpoort).

droomboekje