Corona maatregelen Bij De Baan

15 november 2021

Na de Corona persconferentie van 12 november willen we jullie graag laten weten hoe De Baan omgaat met Corona maatregelen. We hebben alles zorgvuldig afgewogen om een goede balans te houden tussen het laagdrempelig aanbieden van activiteiten en het zorgen voor de veiligheid van iedereen.

De Baan houdt de richtlijnen van brancheorganisatie Sociaal Werk Nederland in de gaten en heeft ook nauw contact met zorgorganisaties in de regio. We zijn vergelijkbaar met buurthuizen, die net als wij activiteiten aan kwetsbare doelgroepen bieden. Daarom hoeven we voor de meeste activiteiten geen QR code te scannen bij de entree.

We volgen de richtlijnen van de overheid en met betrekking tot inloop horeca- en uitgaansactiviteiten hebben we besloten om bij deze Baan-activiteiten een QR code te vragen bij binnenkomst. Ook zijn er Baan-activiteiten, die plaatsvinden op andere locaties. Hierbij moeten we de regels van de betreffende locatie volgen.

De volgende activiteiten kunnen de komende 3 weken niet doorgaan:

• Disco Eksjun op 19 en 26 nov en 3 dec
  • Disco Mix-it 20 november

Bij de volgende activiteiten is vanaf 6 november een QR code nodig:

• Eetcafé
  • Stamtafel
  • Schaatsen
  • Bowlen
  • Hobbyclub
  • Kenniscafé

Voor alle Baan-activiteiten geldt dat de volgende richtlijnen vanuit de overheid leidend zijn:

• Draag een mondkapje bij binnenkomst en bij het rondlopen in het pand. Op een zitplaats mag het mondkapje af.
  • Handen ontsmetten bij binnenkomst en met regelmaat goed handen wassen.
  • Hoest/nies in je elleboog.
  • Houd zoveel als mogelijk de 1,5 meter afstand van elkaar en draag een mondkapje als je, langer dan een vluchtig contact, iemand binnen 1,5 meter moet ondersteunen.
  • Geef geen handen, maar houd het bij een ‘elleboog’.
  • Bij klachten: blijf thuis en laat je testen.
  • Na 20.00 worden er geen drankjes meer geschonken in onze bar.

Warme groet,

Jony, Hanneke, Tom, Freya, Ellen & Dolf