Volwassenen

Alle activiteiten van De Baan zijn toegankelijk voor mensen die (begeleid) zelfstandig wonen, maar de onderstaande activiteiten zijn extra geschikt. Hier tref je veel mensen met een lichte beperking.

Maandag

Kenniscafé

Wanneerlaatste maandag van de maand van 19.00-21.00 uur
WaarDe Pletterij
Prijsneem wat geld mee voor een drankje

Bij het Kenniscafé heb je niet alleen een gezellige avond, maar bespreken we ook iedere maand een ander onderwerp, zoals vrije tijd, vriendschap, geld of muziek. De Baan organiseert het Kenniscafé samen met de leerwerkstudenten van de LFB. Kijk ook eens op www.lfb.nu. Meld je aan voor onze mailinglijst, dan krijg je het programma per e-mail toegestuurd. In de Coronatijd is iedereen thuis, wat nu? Kijk hier voor de flyer.

Muziek- en zangles

Volwassenen
Wanneermaandag tussen 13.00-19.00 (in overleg)
Prijs€ 460,- (1 uur groepsles), € 615,- (1/2 uur privéles).

Wat is er leuker dan zelf leren muziek maken? Docente Astrid geeft les op keyboard of blokfluit. Ook geeft zij zangles. Als je niet kunt lezen, leer je de muzieknoten met behulp van kleuren. Je leert bekende Nederlandse liedjes en melodieën, maar ook Engelstalige popmuziek komt aan bod. Ieder jaar treden de muzikanten en zangers wel een keer op voor publiek.

Dinsdag

Internetcafé

Wanneerdinsdag van 19.00-21.00 uur
Prijs€ 4,- per keer (incl. koffie/thee)

Met begeleiding van vrijwilligers ontdek je het internet: iets opzoeken, een spelletje spelen, muziek luisteren, foto’s bekijken of e-mailen met anderen. Ook kun je hier gamen met de WII of Kinect en natuurlijk kletsen en koffiedrinken. De vrijwilligers beantwoorden je vragen en maken er samen met jou een gezellige avond van.

Theatergroep Klapstuk

Wanneerdinsdag van 19.00-21.30 uur
Prijs€ 184,-

Bij Theatergroep Klapstuk krijg je les in acteren, stemtraining en alles wat met theater te maken heeft. Als je interesse hebt, vragen wij je een op proef om te kijken of het iets voor je is. Eén keer per 2 jaar maken we een voorstelling en treden we op voor publiek. Als het mogelijk is, treden we ook op in een echt theater. De lessen worden gegeven door een regisseur en enthousiaste vrijwilligers. Kijk ook eens op www.theaterklapstuk.nl. Bekijk hier info over de nieuwe voorstelling.

Woensdag

Eetcafé

Wanneer1x per maand op woensdag van 18.15-20.30 uur
Prijs€ 10,- per keer (incl. 2 drankjes)

Elke maand is het eetcafé bij De Baan geopend en maken de vrijwilligers een lekkere, gezonde driegangen-maaltijd klaar. Onder het genot van een hapje en een drankje ontmoet je nieuwe mensen of klets je bij met bekenden. Data 2020: 18 maart, 15 april, 20 mei en 17 juni.

Vrijdag

Disco Eksjun

Wanneervrijdag van 19.30-22.30 uur, per keer vooraf aanmelden
Prijs€7,- per keer via factuur achteraf

Disco Eksjun start in september weer, op een andere manier dan normaal. Lees hier meer en meld je aan voor het leuke programma!

Zaterdag

LoopBaan

Wanneerzaterdag van 10.00-12.00 uur
Waarverzamelpunt Nova College, Zijlweg in Haarlem
Prijs€ 67,-

Bij deze Nordic Walking club wandelen zowel mensen met- als zonder verstandelijke beperking mee. Omdat niet iedereen de techniek kan leren (motoriek), kun je ook zonder stokken meewandelen. Voorwaarde om mee te doen, is dat je het tempo van de groep kunt bijhouden. Iedere week staat een andere route van 8-12 km op het programma in een natuurgebied in de omgeving. Om aan deze club te kunnen deelnemen, moet je zelfstandig naar het verzamelpunt kunnen reizen.

Zondag

GayOkay

Wanneer1x per kwartaal op zondag
Prijsvarieert per keer

GayOkay is er voor HLBT-ers (homo, lesbisch, biseksueel, transgender)  met een verstandelijke beperking. Ongeveer één keer per kwartaal kunnen deelnemers elkaar bij GayOkay ontmoeten en samen leuke dingen ondernemen, zoals een grachtenparade of bbq. Bekijk hier onze pagina.