Maandag

Wanneerlaatste maandag van de maand van 19.00-21.00 uur
WaarDe Pletterij
Prijs€ 2,- incl. 1 drankje

Bij het Kenniscafé heb je niet alleen een gezellige avond, maar bespreken we ook iedere maand een ander onderwerp, zoals vrije tijd, vriendschap, geld of muziek. De Baan organiseert het Kenniscafé samen met de leerwerkstudenten van de LFB. Kijk ook eens op www.lfb.nu. Meld je aan voor onze mailinglijst, dan krijg je het programma per e-mail toegestuurd.

Muziek- en zangles

Volwassenen
Wanneermaandag tussen 13.00-19.00 (in overleg)
Prijs€ 460,- (1 uur groepsles), € 615,- (1/2 uur privéles).

Wat is er leuker dan zelf leren muziek maken? Docente Astrid geeft les op keyboard of blokfluit. Ook geeft zij zangles. Als je niet kunt lezen, leer je de muzieknoten met behulp van kleuren. Je leert bekende Nederlandse liedjes en melodieën, maar ook Engelstalige popmuziek komt aan bod. Ieder jaar treden de muzikanten en zangers wel een keer op voor publiek.

Dinsdag

DJ Cursus

WanneerVoorjaar 2019
WaarWIJ Heemstede, De Luifel
Prijs€ 70,-

Lijkt het jou fantastisch om zelf te leren draaien als een DJ? Onder leiding van een ervaren DJ leer je de basis van mixen en draaien. Na afloop de lessen krijg je de kans om als DJ te draaien op een discoavond. Deze cursus biedt De Baan aan in samenwerking met WIJ Heemstede.

Theatergroep Klapstuk

Wanneerdinsdag van 19.00-21.30 uur
Prijs€ 184,-

Bij Theatergroep Klapstuk krijg je les in acteren, stemtraining en alles wat met theater te maken heeft. Als je interesse hebt in Klapstuk, vragen wij je een aantal keer op proef om te kijken of het iets voor je is. Eén keer per 2 jaar maken we een voorstelling en treden we op voor publiek. Als het mogelijk is, treden we ook op in een echt theater. De lessen worden gegeven door een regisseur en enthousiaste vrijwilligers. Ieder jaar gaan we met elkaar op theaterweekend. Kijk ook eens op www.theaterklapstuk.nl.

Woensdag

Eetcafé

Wanneer1x per maand op woensdag van 18.15-20.30 uur
Prijs€ 10,- per keer (incl. 2 drankjes)

Elke maand is het eetcafé bij De Baan geopend en maken de vrijwilligers een lekkere, gezonde driegangen-maaltijd klaar. Onder het genot van een hapje en een drankje ontmoet je nieuwe mensen of klets je bij met bekenden. Meld je aan voor onze mailinglijst, dan krijg je het programma per e-mail toegestuurd.

Vrijdag

Disco Eksjun

Wanneervrijdag van 19.30-22.30 uur
Prijs€ 217,- per jaar of € 7,- per keer (incl. 2 drankjes)

Alles draait hier om muziek en gezelligheid: de laatste hits, dansen en bijkletsen met vrienden en kennissen. Elke maand is er een themafeest. Wat is er fijner dan na een week werken het weekend te starten met een feestje? Je hoeft je niet aan te melden en kunt gewoon een keer komen. Discogangers die iedere week komen, zijn voordeliger uit als ze lid worden.

Zaterdag

LoopBaan

Wanneerzaterdag van 10.00-12.00 uur
Waarverzamelpunt Nova College, Zijlweg in Haarlem
Prijs€ 67,-

Bij deze Nordic Walking club wandelen zowel mensen met- als zonder verstandelijke beperking mee. Omdat niet iedereen de techniek kan leren (motoriek), kun je ook zonder stokken meewandelen. Voorwaarde om mee te doen, is dat je het tempo van de groep kunt bijhouden. Iedere week staat een andere route van 8-12 km op het programma in een natuurgebied in de omgeving. Om aan deze club te kunnen deelnemen, moet je zelfstandig naar het verzamelpunt kunnen reizen.

Zondag

GayOkay

Wanneer1x per kwartaal op zondag
Prijsvarieert per keer

GayOkay is er voor HLBT-ers (homo, lesbisch, biseksueel, transgender)  met een verstandelijke beperking. Eén keer per kwartaal kunnen deelnemers elkaar bij GayOkay ontmoeten en samen leuke dingen ondernemen, zoals een grachtenparade of bbq. Bekijk hier onze pagina.