Zomeruitstapjes 2018

Ook dit jaar is er weer een zomerprogramma met veel verschillende uitjes voor leden en niet-leden van De Baan:

Bekijk hier de zomerkalender 2018 met alle uitstapjes en prijzen.

Bekijk hier onze algemene voorwaarden

Hieronder kun je over elk uitstapje wat meer lezen:

Bingo & optreden zanger
We starten de ochtend met koffie en gebak. Dan spelen we een eerste ronde (plaatjes)bingo met natuurlijk voor iedereen een leuke prijs. Daarna is het tijd voor een lekkere lunch en dan spelen we nog een tweede bingoronde. Zanger Benny Bakker komt langs voor een feestelijk optreden met veel Hollandse hits. Lekker meezingen en voetjes van de vloer!

Stoomtram & boottocht
We rijden vanuit De Baan met de bus naar Enkhuizen. Daar stappen we op een museumschip en varen over het IJsselmeer naar Medemblik. Aan boord genieten we van een kopje koffie met wat lekkers en van het uitzicht. In het oude stadje Medemblik is er tijd om rond te kijken en onze lunch op te eten. Daarna stappen we in de prachtige oude stoomtram, die ons meeneemt op een rit naar Hoorn.
Vanuit daar gaan we weer terug naar Haarlem.

Discobowlen
Ook dit jaar gaan we weer een balletje gooien op de bowlingbanen van De Zoete Inval in Haarlemmerliede: dit alles natuurlijk onder het genot van hapjes en drankjes, met gezellige muziek en discoverlichting.

Dierenpark Hoenderdaell
Hoenderdaell is een dierentuin die middenin een mooi natuurgebied ligt. Je kunt er allerlei dieren zien, zoals apen, beren, wolven, kangoeroes, papegaaien, maki’s en ook leeuwen en tijgers. In de dierentuin zit een opvang voor leeuwen en tijgers die bijvoorbeeld vroeger in een circus hebben gewoond en die nu hier van hun ‘pensioen’ genieten. De leeuwen en tijgers kun je in actie zien als zij in de jaagsimulator achter een stuk vlees aanjagen dat aan een kabel wordt voortgetrokken. Zo kunnen de dieren hun conditie verbeteren en fit worden.
Bij aankomst drinken we met zijn allen koffie met gebak en met je eigen groepje lunch je in het park.

Duin/boswandeling en terras Kraantje Lek
We verzamelen bij Kraantje Lek en gaan dan een mooie wandeling maken in het natuurgebied van Koningshof. Na afloop genieten we op het terras van Kraantje Lek van een drankje en gebak.