Activiteiten in Corona-tijd & Veelgestelde vragen

ACTIVITEITEN IN CORONA TIJD

In deze periode van Corona kunnen veel Baan activiteiten tijdelijk niet doorgaan.
Daarom bieden we nu ook andere activiteiten aan, waaraan mensen vanuit huis kunnen meedoen of waarbij wij naar de mensen toe gaan.

Aan deze activiteiten kun je op dit moment meedoen:

• Soep op je stoep. Je kunt hier een aanvraag doen. Misschien komen wij wel bij jou woning langs met (gratis) verse soep, een praatje en gezellig achtergrondmuziekje.
  • Baan Karaoke Tour langs woonvoorzieningen; wij komen bij je langs om samen te zingen.
  • Baan TV: ons eigen YouTube kanaal. Hierop vind je bijvoorbeeld grappige filmpjes en beweegactiviteiten.
  • Af en toe sturen we een creatief pakketje naar woonvoorzieningen en mensen die (begeleid) zelfstandig wonen, bijvoorbeeld met kleurplaten, puzzels of zoekplaten. Wil je binnenkort ook zo’n pakketje ontvangen? Mail dan naar team@stichtingdebaan.nl en vermeld in je bericht dat je een pakketje wilt en geef ons ook je naam en adres.

Hou deze pagina goed in de gaten, want we bedenken steeds iets nieuws.

De Baan wordt bij het organiseren van deze vervangende activiteiten ondersteund door Het Oranje Fonds met een bedrag van € 3000,-. Het Oranje Fonds bouwt aan een sociale samenleving, waar mensen er voor elkaar zijn en iedereen mee kan doen. Ook in deze tijd is dat heel belangrijk.

VEELGESTELDE VRAGEN CORONA

We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over het Corona Virus en de situatie bij De Baan.

Daarom hebben we hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden voor je op een rij gezet. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

• Wat is Corona precies?
    Op de website van Steffie wordt alles uitgelegd.
  • Waarom werden de clubs van De Baan gesloten?
    Omdat mensen elkaar met Corona kunnen besmetten, mochten er van de overheid geen bijeenkomsten plaatsvinden en moest iedereen zoveel mogelijk thuis blijven.
  • Tot wanneer zijn de clubs van De Baan gesloten?
    Sommige clubs starten in juni weer op enkele data. De rest van de clubs zal pas na de zomer weer beginnen.
  • Zijn er deze zomer wel zomeruitstapjes?
    Ja! Hier vind je de zomerkalender.
  • Is er een protocol waar De Baan mee werkt om verspreiding van Corona te voorkomen?
    Ja, dat is er. Je kunt het hier bekijken.
  • Zijn er vervangende activiteiten nu de clubs niet doorgaan?
    Jazeker: Je kunt kijken naar Baan TV, er is Soep op je Stoep, een Baan karaoke tour, er was een KoningsdagBingo, de paashaas is op bezoek geweest. Ook was  er disco op afstand. En De Baan stuurt af en toe een creatief pakketje in de post met bijvoorbeeld kleurplaten en puzzels. Ook is er op onze website een pagina met leuke thuistips.
  • Waar kan ik Baan TV vinden?
    Hier op YouTube
  • Hoe kan ik een karaoke bezoekje van De Baan bij mijn woning aanvragen?
    Stuur een berichtje aan team@stichtingdebaan.nl en vermeld daarbij je naam en adres.
  • Hoe kan ik ‘soep op de stoep’ aanvragen voor mijn woonvoorziening?
    Ga naar het aanmeldformulier op onze website.
  • Gaat de Baanvakantie deze zomer door?
    Nee.
  • Gaat het Discoweekend in juni door?
    Nee.
  • Wat doet het team van De Baan nu de activiteiten stil liggen?
    We proberen leuke vervangende activiteiten te bedenken om het voor iedereen thuis wat leuker te maken.
    We houden contact met vrijwilligers en deelnemers en beantwoorden vragen.
    Verder wordt ons pand opgeknapt, zodat we iedereen over een tijdje weer in een mooi, fris pand kunnen ontvangen.
  • Kan ik het team van De Baan ook bellen voor een praatje?
    Ja, wij zijn van maandag t/m donderdag overdag meestal aanwezig met in elk geval 1 persoon. Dus probeer het gerust op 023-5314463.
  • Kan ik de vrijwilligers van mijn club een kaartje sturen?
    Natuurlijk. Je mag het naar De Baan sturen (Nauwe Geldelozepad 17, 2012 EV Haarlem) en dan sturen wij het voor je door.
  • Gaan bijeenkomsten van huurders in het pand van De Baan door?
    Vanaf juni zijn er weer mogelijkheden voor verhuur, wanneer dit niet zorgt voor teveel aanwezigen in ons pand. Neem contact op met onze beheerder om te bekijken of er op het gewenste moment ruimte is.
  • Kan ik een deel van mijn contributie terugkrijgen?
    Helaas hebben we nu nog niet het complete antwoord. Het is door de bijzondere omstandigheden voor De Baan niet mogelijk het volledige bedrag terug te geven. Onze algemene voorwaarden geven dit ook aan: het gaat om een overmachtsituatie. We willen wel heel graag een passende compensatie-regeling aanbieden. We werken op dit moment hard aan deze regeling. Zodra deze bekend is, mailen we de deelnemers. We willen hier uiterlijk vóór de zomervakantie duidelijkheid over geven. We hopen op jullie begrip.