Vrijwilligersbeleid

De ruim 190 vrijwilligers hebben bij De Baan een grote mate van zelfstandigheid bij het begeleiden van de activiteiten. Werken voor een organisatie betekent echter ook dat er kaders zijn. De Baan staat voor een bepaalde mate van kwaliteit en een bepaalde manier van werken met de deelnemers.  Een vrijwilligersbeleid schept duidelijkheid voor de mensen binnen de organisatie en daarbuiten. Men krijgt inzicht in de missie en visie van De Baan en de wederzijdse afspraken.
Hier is het vrijwilligersbeleid hier te lezen.

Kwaliteitsonderscheiding
De landelijke kwaliteitsonderscheiding goed geregeld nieuwGoed geregeld wordt afgegeven  aan organisaties die het vrijwilligerswerk zo hebben georganiseerd, dat hun vrijwilligers kunnen rekenen op voldoende mogelijkheden zich met succes in te zetten en te ontplooien. De Baan nam eind mei 2013 de onderscheiding in ontvangst.

Scholing

Jaarlijks biedt De Baan haar vrijwilligers meerdere kosteloze scholingsavonden, waar een deskundige meer vertelt over een belangrijk thema, zoals autisme, epilepsie of overschatten en onderschatten.

Vrijwilligersacademie
De Baan werkt ook mee aan de Vrijwilligersacademie Haarlem e.o., waar een uitgebreid scholingsaanbod voor vrijwilligers in de regio Haarlem te vinden is.

logovwa